LIFESTYLE COACHING

Bijna al onze diensten draaien om lifestyle coaching. Een lifestyle coach is meer dan een personal trainer. Wij trainen u, geven u advies en bieden ondersteuning daar waar nodig. Het gebruik van de juiste trainingsmethodes, intensiteit en het toepassen van correcte techniek zal de effectiviteit van uw trainingen en daarmee uw prestaties drastisch verbeteren. Het zijn de details die leiden tot succes, helaas worden deze vaak over het hoofd gezien. Onze coaches hebben de ervaring, expertise en het enthousiasme om u naar een hoger niveau te brengen.

MENTAL COACHING

Een goede lifestyle coach is ook een mental coach. Mental coaching behelst meer dan alleen aanmoedigen en motiveren. Bereidt u zich mentaal voor op een training? Worstelt u met uw dieet? Hoe gaat u om met pijn, tegenslagen en andere moeilijke omstandigheden? Waar staat u in uw persoonlijke evolutie en in uw evolutie als atleet? Er is nog veel meer dat uw prestaties en plezier in het sporten kan beïnvloeden. Zelfs iets schijnbaar eenvoudigs als een inspirerende quote kan u helpen op die moeilijke momenten.

ONLINE COACHING

Mental, lifestyle en dieet coaching sessies kunnen zowel on als off-line gevolgd worden. Wanneer u op zakenreis of op een welverdiende vakantie bent, kan het een uitdaging zijn om gedisciplineerd uw trainingsschema en dieet te volgen. Uw ritme is anders, of misschien heeft u geen sportschool tot uw beschikking. U zult versteld staan hoeveel u kunt doen met heel weinig middelen en onze steun en begeleiding. Maar ook wanneer u thuis bent en vragen heeft, twijfelt over iets, of gewoon iets wilt delen met ons, dan hoeft dit zeker niet te wachten tot uw volgende live trainingssessie.

VOEDINGS CONSULT/DIEET COACHING

Het soort voedsel en de hoeveelheden, die u eet en drinkt zijn van grote invloed op uw algehele gezondheid, hormonale evenwicht en emotionele toestand. Onze coaches hebben de kennis over dit onderwerp en kunnen u de juiste richting op helpen. Maar als u de effectiviteit van uw trainingsinspanningen wilt optimaliseren en zorgen voor een blijvende positieve verandering in uw levensstijl, dan is een persoonlijk voedingsprogramma sterk aan te bevelen. Deze programma's worden speciaal voor u gemaakt door een onafhankelijke voedingsconsulente/dieet coach waarmee wij samen werken. Zij kijkt naar uw lichaamssamenstelling, doelen en persoonlijkheid, immers elk individu is uniek en niet alle diëten zijn voor iedereen geschikt.

AFVALLEN EN VETVERLIES

Heeft u overgewicht of het gevoel dat u wat kilo's kwijt wilt? Wilt u hier daadwerkelijk en blijvend iets aan doen? Er zijn zoveel verschillende diëten en trainingsprogramma's, dat u misschien door de bomen het bos niet meer ziet. Wij zullen samen met u, een oplossing vinden die voor u geschikt en effectief is. Onze coaches zullen u hierin steunen en begeleiden. Onze voedingsexperts geven u die gedetailleerde adviezen en zullen met u een dieet samenstellen dat past bij u en vol te houden is.

KRACHTTRAINING

Er bestaan veel misvattingen over krachttraining voor vrouwen, echter goed geïntegreerd in uw totale trainingsprogramma brengt het grote voordelen met zich mee. Als u gaat diëten om vet te verliezen, loopt u het risico dat u naast vet ook spiermassa verliest. U zult dan dun worden in plaats van het gewenste slanke, goed gevormde figuur te krijgen. Het Regelmatig en gericht doen van (functionele)krachttraining zal u helpen uw spiermassa en vorm te behouden. Daarnaast heeft het ook een positieve invloed op uw stofwisseling en hormonale balans, waarmee u uw inspanningen maximaliseert. Geen zorgen, u zult niet zomaar veranderen in een 'Arnie' daar heeft u testosteron voor nodig.

CONDITIETRAINING

Makkelijk zult u misschien zeggen, hardloopschoenen aantrekken en rennen als een bezetene. Helaas is het iets ingewikkelder dan dat, zelfs al is hardlopen uw 'ding'. Wat is dan de meest effectieve manier om zo snel mogelijk uw uithoudingsvermogen te verbeteren? Er zijn bewezen schema's beschikbaar die voor u het meeste uit uw inspanningen halen. En wat dan als u hardlopen simpelweg niet leuk vindt? Of als u niet in staat bent om hard te lopen als gevolg van letsel of anderszins? Er zijn genoeg alternatieven beschikbaar, die en erg leuk en net zo effectief zijn.

CORE- EN BALANSTRAINING

Met de zogenaamde 'core' trainingen richten we ons niet alleen de buikspieren, maar ook op de spieren die de wervelkolom ondersteunen en bijvoorbeeld de heupflexoren. Alles bij elkaar een complex systeem dat ons helpt om rechtop te staan, te bewegen en onze balans te houden. Elke kracht die wordt uitgeoefend op een van uw ledematen wordt hoe dan ook gecompenseerd via uw core, of u nu staat, zit of ligt. Een goed getrainde core en de daarmee verkregen balansverbetering zijn van grote invloed op uw prestaties en het voorkomen van blessures.

SPORTSPECIFIEKE TRAINING

Een snowboarder beweegt heel anders dan een tennis- of golfspeler. Deze sporters moeten dan ook op een andere manier trainen om hun prestaties te ondersteunen. Of het u nu gaat om pure kracht, explosiviteit, uithoudingsvermogen, of verbeterde balans en flexibiliteit. Allen zijn van invloed op uw prestaties, ongeacht welke sport u beoefent. Daarom doet vrijwel elke professionele atleet een specifiek programma naast zijn of haar reguliere trainingen.

BLESSURE HERSTEL

Bijna iedereen krijgt vroeg of laat te maken met blessure(s) en het daaropvolgende herstel programma. Of deze nu veroorzaakt is door sport, ongeval of een medische ingreep, u zult waarschijnlijk zo snel mogelijk weer pijnvrij willen bewegen en op uw oude prestatie niveau terugkeren. Een goede (sport)arts en fysiotherapeut spelen hierin een belangrijke rol, daar werken wij dan ook mee samen. Maar wat als de behandeling achter de rug is? Kunt u de discipline op brengen en de juiste oefeningen blijven doen om uw herstel zo optimaal mogelijk te laten verlopen? U wilt uzelf niet overbelasten tijdens de herstelperiode, met als mogelijk gevolg dat u weer terug bij af bent, of zelfs erger. De juiste balans tussen rust en inspanning vinden is dan ook de sleutel tot succes. Samen met u, brengen wij u weer daar waar u wilt zijn en helpen u door deze soms moeilijke periode heen.

RUNNING CLASS

Effectief en goed hardlopen is minder eenvoudig dan u wellicht zult denken. Is uw looptechniek goed? Traint u wel op de juiste intensiteit? Heeft u wel eens aan interval training gedacht? Gebruikt u geschikte schoenen? Onze coaches kennen alle ins en outs, tips en trucs om uw runs veel effectiever te maken. Zelfs als u een ervaren loper bent kan een running coach van grote waarde zijn.

ASSIGNMENTS

Het leveren van één of meerdere diensten en/of de inhuur van een Coach voor uw bedrijf, health/club of uzelf behoort ook tot de mogelijkheden. Of dit nu voor langere of een korte periode is, wij kunnen voor u een passende oplossing verzorgen.

Volg ons:

"Make your workout count, train smart not just hard!"